Cum se schimbă viața copiilor de grădiniță. Modelul educațional propus de minister, între fantezie și realitate

Începând cu anul școlar 2024-2025, educatorii vor elabora un raport descriptiv de evaluare pentru copiii de grădiniță, esențial pentru înscrierea în clasa pregătitoare. Raportul va acoperi diverse domenii de dezvoltare, dar expertul în Educație Marian Staș avertizează că un model educațional prea complex ar putea deveni copleșitor și că descentralizarea ar putea oferi soluții mai adaptate nevoilor locale.

Ce trebuie să șție un copil la finalul grupei mari – Foto Shutterstock

Potrivit unui document pus în consultare de Ministerul Educației, din anul școlar 2024-2025, educatorii vor fi obligați să întocmească un raport descriptiv de evaluare pentru fiecare copil la finalul grădiniței, necesar la înscrierea în clasa pregătitoare. Raportul va fi un document-tip care evidențiază nivelul de cunoștințe și abilități ale copilului, esențiale pentru pregătirea sa pentru viață și adaptarea în mediul școlar. Acesta va fi completat…

Citeşte mai departe