Coaliția pentru educație cere o revizuire a proceselor de învățare și evaluare: „La nivel de sistem, este nevoie de mai multă claritate”

Având în vedere rezultatele la simularile de Evaluare Națională și la testările PISA, federația „Coaliția pentru educație” cere revizuirea proceselor de învățare și evaluare. 

Coaliția pentru educație vrea o revizuire a proceselor de învățare și evaluare- Foto Arhivă

Sinteza publicată de Ministerul Educației arată că la Matematică 60% dintre elevi nu au obținut nota 5, iar peste 80% sunt sub nivelul notei 7. În schimb, la Limba Română, situația este „relativ mai bună“: doar 26% au luat note sub 5, însă 57% au note sub 7.

Aşa cum am constatat în vara anului trecut, după Evaluarea Naţională din 2023, dacă la Limba română se remarcă o tendinţă de formulare a subiectelor spre formarea de competenţe, cu subiecte mai apropiate de testele internaţionale de tip PISA, la Matematică se relevă o nevoie clară de reformă curriculară care să facă această disciplină mai relevantă, cu aplicabilitate în viaţa…

Citeşte mai departe